Czasy oblepiania wszystkiego reklamami i ulotkami w nadziei, że wypromujemy naszą markę na szczęście odeszły bezpowrotnie. Nasz produkt, ideę i filozofię naszej firmy czy przedsiębiorstwa trzeba dziś podać potencjalnemu klientowi w sposób przyjemny i najlepiej w formie atrakcyjnej aktywności. Kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu miła Pani przychodziła do naszego domu zachwalając sprzedawane przez siebie garnki i noże w nadziei, że skusimy się na jej produkt. Dziś mówimy o „Event marketingu”, czyli organizacji imprez i wydarzeń, których celem jest zaszczepienie w świadomości jak największej ilości osób faktu istnienia promowanej przez nas marki.
Ilość otaczających nas reklam sprawia, że kolejny dedykowany obrazek czy spot, zniechęcają od pierwszych sekund. Dlatego też event marketing robi dziś furorę. W prostych słowach: są to wydarzenia, na przykład festiwale z koncertami i ciekawymi warsztatami, które przy okazji, w sposób absolutnie nienarzucający się, przemycają ideę, produkt czy markę, którą chcemy promować wśród zaproszonych uczestników. Dobrym pomysłem będą tu imprezy masowe, na których najłatwiej jest zwiększać rozpoznawalność danej marki. Wszelkie logotypy, bannery i dedykowane materiały reklamowe stanowią jedynie dodatek do świetniej zabawy i będą pozytywnie kojarzyć się wszystkim biorącym udział w takim wydarzeniu. Produkt promowany „przy okazji” nie będzie odrzucał częstotliwością i nachalnością reklam – a będzie kojarzyć się z dobrą zabawą, uśmiechem i świetnie spędzonym czasem.
Konferencja firmowa to idealny sposób, by przedstawić swoją firmę jako absolutnie profesjonalną i najbardziej odpowiednią we własnej branży. Dobrym rozwiązaniem jest tutaj na przykład konferencja o charakterze edukacyjnym, zwracająca uwagę na pewien aspekt społeczny. Wzorca nie musimy szukać daleko. Interesujące konferencje na temat ochrony środowiska mogą organizować firmy zajmujące się filtrami do wody czy utylizacją śmieci. Będzie to również genialny pomysł dla producentów żywności ekologicznej. Podnoszenie świadomości w danej kategorii naszego życia i połączenie tego z odpowiednią, subtelną promocją naszej marki zdaje egzamin w stu procentach.
Imprezy firmowe kojarzą się zazwyczaj z wewnętrznym team buildingiem i zamkniętym wydarzeniem, na który wstęp mają tylko pracownicy. Udowadniamy, że wcale nie musi tak być! Oprócz osób towarzyszących można zorganizować event, na który przybyć będą mogli także potencjalni partnerzy biznesowi czy wstępnie zainteresowani marką kontrahenci. Wydarzenie miałoby na celu pokazać naszą firmę nieco „po godzinach”, w luźniejszej formie, by ujawnić naszą cieplejszą, mniej formalną czy mniej korporacyjną stronę i ocieplić wizerunek przedsiębiorstwa, który zazwyczaj kojarzy się jedynie z bardzo ciężką pracą. Różnego rodzaju prelekcje, warsztaty czy zajęcia organizowane w ramach takiego wydarzenia pozwolą miło spędzić czas i w delikatny i wysublimowany sposób przemycać ideę stojącą za naszymi produktami czy usługami. Jako agencja eventowa zawsze staramy się przedstawić Waszą firmę, usługi i produkty w jak najkorzystniejszym świetle.
Jak więc widać na załączonych przykładach, eventy promocyjne to doskonałe narzędzie marketingowe. Nie należy ich lekceważyć, odkładać na później czy też w ogóle z nich rezygnować. Na takie wydarzenie warto zaprosić znane osobistości, lubianego burmistrza czy lokalnych sportowców. O Twoim evencie zorganizowanym z przytupem z pewnością będą pisać również media! Owszem, taka impreza wiąże się często z kosztami, ale my zawsze powtarzamy naszym Klientom, że event promocyjny to nie koszt. To inwestycja w rozwój i przyszłość!
Copyright @ 2024 Agencja Eventowa Argentum Event