Organizacja eventów firmowych to doskonała okazja do integracji zespołu, budowania relacji oraz promowania kultury organizacyjnej. Jednak jak każda rutynowa czynność, także i zaproszenia na eventy firmowe mogą stać się nudne i przewidywalne. Dlatego warto poszukać nietypowych sposobów, aby wyróżnić swoją propozycję spośród innych. Jak zaproponować naszej kadrze udział w tak ważnym dla nas wydarzeniu tak, by jej członkowie poczuli się docenieni i istotni dla takiego przedsięwzięcia? Odpowiedź znajdziecie poniżej.
Świetnym pomysłem na nietypowe zaproszenie pracowników jest przygotowanie filmiku w formie zaproszenia. Może to być krótki klip w stylu vloga, animacja lub parodia znanej piosenki. Oczywiście wszystko zależy tu od charakteru wydarzenia, więc jeśli zapraszamy wysoko postawionego menadżera, warto powiedzieć coś z powagą i klasą, niekoniecznie w formie żartu. Warto zwrócić uwagę na jakość wykonania, zadbać o odpowiednio wyraźny dźwięk i wizję. Nie musi być to produkcja rodem z planu filmowego, ale dzisiejsze urządzenia dają nam możliwość tworzenia multimediów na naprawdę przyzwoitym poziomie w warunkach domowych.
Nowoczesne technologie doskonale sprawdzą się w zachęcaniu naszego personelu do udziału w ciekawym evencie. Wyślijmy pracownikom „tajemnicze” zaproszenia – np. w postaci kartki z kodem QR, który prowadzi do specjalnej strony internetowej, na której znajduje się informacja o wydarzeniu oraz instrukcje co dalej zrobić, aby wziąć udział w wydarzeniu. Tak przedstawiony temat staje się automatycznie kilka razy ciekawszy, a przedsięwzięcie wzbudzi ciekawość nawet najbardziej sceptycznych członków zespołu.
Kolejnym doskonałym pomysłem jest zaproszenie pracowników poprzez grę. Na naszych współpracowników i współpracowniczki czekać będzie specjalna gra lub zagadka, którą trzeba rozwiązać, aby poznać szczegóły eventu. To doskonały sposób na aktywne zaangażowanie pracowników i zachęcenie ich do wspólnej zabawy.
Media społecznościowe idealnie nadają się do zaproszenia uczestników do oryginalnego i ciekawego wydarzenia. Stwórzmy specjalny hashtag i zaprośmy pracowników do udziału w konkursie na najlepsze zdjęcie związane z tematem eventu. Nagrodźmy w atrakcyjny sposób autorów najciekawszych pomysłów.
Warto wziąć również pod uwagę mniej zaawansowany technologicznie pomysł na zaproszenie pracowników. Możemy przygotować dla każdego gościa drobny upominek utrzymany w klimacie planowanego wydarzenia z informacjami dotyczącymi eventu. W zależności od trybu pracy firmy drobiazg pozostawmy na biurkach pracowników lub wyślijmy na adres domowy. To nie tylko dobry sposób na zaproszenie gości, ale również wprowadzenie ich w stylistykę całego wydarzenia.
Z góry odpuśćmy sobie pomysłu wysłania powszechnej wiadomości e-mail – taka forma zaproszenia nie tylko jest mało personalna, ale także może zostać przeoczona lub traktowana jako kolejne bezwartościowe spamowe powiadomienie. Nikt nie chce czuć się jak jeden z wielu nieistotnych adresów, do których można wysłać absolutnie wszystko poświęcając na to kilka sekund i klikając „wyślij”.
Powiadamianie o wydarzeniu krótki przed jego datą to także bardzo istotne faux pas. Planowanie eventu integracyjnego w ostatniej chwili lub zapraszanie pracowników zaledwie kilka dni wcześniej może sprawić, że nie będą mieli oni odpowiedniego czasu na zaplanowanie swojego udziału, a w efekcie nie pojawią się na nim wcale. Co więcej, ogłaszanie przedsięwzięcia „za pięć dwunasta” podważa nieco jego istotność a osoby zaproszone na taki event mogą uznać, że skoro został on zaplanowany na szybko, to być może nie jest ważny ani dla nich, ani nawet dla organizatorów.
Brak dokładnego opisu sprawia, że impreza pracownicza może oznaczać tutaj wszystko. Jeśli pracownicy nie wiedzą, co ich czeka, na co mogą liczyć, jakie atrakcje będą czekać na nich na evencie, to nie będą zainteresowani wzięciem w nim udziału. Co więcej, mogą podejrzewać, że brak opisu wynika z faktu, że wydarzenie nie jest ciekawe bądź jest na tyle niedopracowane, że mówiąc wprost nie ma się czym chwalić. Warto więc zawrzeć jak najwięcej szczegółów dotyczących tego, co czeka zaproszonych gości.
Copyright @ 2024 Agencja Eventowa Argentum Event